Przepisy wegańskie na każdą kieszeń

niedziela, 11 sierpnia 2013

Krem z kukurydzy

Ostatnio w mojej kuchni żądzą zupy-kremy. Są szybkie w przygotowaniu, robi się je z tego co ma się pod ręką i - co ostatnimi czasy u mnie najważniejsze - nie zaprzątaj niemal w ogóle myśli. Krem z kukurydzy należy do niewielkiej grupy tego typu dań, do którego smaku tak się przyzwyczaiłam, że za każdym razem przyrządzam go, w taki sam sposób:

Składniki:
Kukurydza (u mnie mrożona) - szklanka
Papryka biała - 1 sztuka
Bulion warzywny - szklanka
Czosnek - 1-2 ząbki
Włoszczyzna (u mnie mrożona) - ok. 2-3 garści
Mleko kokosowe - 2 duże łyżki
Przyprawy: imbir, papryka ostra, curry
Natka pietruszki 


Wykonanie:
Kukurydzę z pokrojoną w kostkę papryką gotujemy na parze do miękkości. Gotowe warzywa zalewamy bulionem i miksujemy dokładnie na gładką masę. Całość przelewamy do garnka, dodajemy włoszczyznę, przeciśnięty przez praskę czosnek, mleko kokosowe i przyprawy. Gotujemy na małym ogniu 5-10 minut. Podajemy posypane zieleniną. 

6 komentarzy:

  1. W połączeniu z białą papryką i mlekiem kokosowym- to musi być bomba smakowa! Zapisuję w zakładkach i będę polować na kukurydzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zupa z kukurydzy chodzi za mną od wielu miesięcy (a moze już nawet lat?), ale jakos nigdy nie odważyłam się jej zrobić.
    ten przepis wydaje się być całkiem prosty, a takie właśnie lubię
    wypróbuję z pewnością :)
    podlinkuję oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka fajna ta zupka:-) Nie dosc, ze szybka, zdrowa to pewnie mega pyszna:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie jadłam tego typu zupy, chętnie bym podkradła porcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm.. chyba spróbuję, skoro mam tak dużo świeżej kukurydzy prosto z pola. :)

    OdpowiedzUsuń