Przepisy wegańskie na każdą kieszeń

czwartek, 16 maja 2013

Ciasto z rabarbarem

Przyjechała dziś do mnie kumpela, na co dzień ciesząca się domem z ogrodem w nieco odludnej okolicy. Była na tyle miła, że bezinteresownie przywiozła z sobą dwie siaty pełne ziół, rabarbaru i majowego miodku. Dzięki temu mogłam w końcu zabrać się za ciasto z rabarbarem, które w ostatnim czasie zaczęło pojawiać się na blogach, kusząc moje podniebienie, prawie już zapomnianymi smakami z dziecięcych lat, spędzonych u babci na wsi. Moje doświadczenie w pieczeniu ciast uważam za skąpe, postanowiłam więc wspomóc się dwoma przepisami z: kulinarneatelier oraz vegelicious. Całość wzbogaciłam nieco własną inwencją, co by nie było mi za nudno w kuchni;) 
Placek wyszedł wyśmienity, z niemężem rozprawiliśmy się z nim w niecałe trzy godziny! 
Składniki:
Rabarbar - pokrojony w 0,5-1 cm kawałki (2,5 szklanki)
Jabłko - starte na dużych oczkach (1 duże)
Cukier brązowy (pół szklanki)
Mąka - u mnie mix gryczanej, pszennej, zmiksowanych płatków owsianych i żytnich otręb - (2,5 szklanki)
Olej (pół szklanki)
Woda - letnia (pół szklanki)
Proszek do pieczenia (2 łyżeczki)
Wykonanie:
W misce łączymy suche składniki, dodajemy wodę, olej, mieszamy dłuższą chwilę, po czym odstawiamy całość do lodówki na ok 30 minut. W tym czasie rabarbar zasypujemy trzema łyżkami cukru, dodajemy tyle samo wody i chwilę (2-3 minuty) podgotowujemy na małym ogniu. Nadmiar wody/soku odsączamy. Z lodówki wyciągamy ciasto, 2/3 wykładamy spód wcześniej natłuszczonej formy, nie zapominając o oblepieniu brzegów. Dodajemy potarte jabłuszko, rabarbar i resztą ciasta (urywając po kawałku i spłaszczając w dłoniach) przykrywamy całość. W razie gdyby masa za bardzo się kleiła można nieco zwilżyć dłonie.
Pieczemy ok. 45 minut w 200 stopniach.


10 komentarzy:

  1. oto i ono, wygląda trochę jakby miało brokuła ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh u mnie też dziś takie ciacho, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne ciasto, z pewnoscia dobre, super, ze dalas rozne ziarna:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne rabarbarowe ciacho, tylko gdybym go jeszcze miała... koniecznie muszę kupić i coś upiec ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. rabarbar zatopiony w cieście, pycha!
    Dziękuję za dodanie tego przepisu do rabarbarowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kupilam wczoraj rabarbar , caly zjadłam :D maczam go w cukrze i jem jak konik:D

    Dodaje do obserwowanych

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, idę kupić rabarbar!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. aahh.. rabarbar-wszędzie wkoło;)
    Też się w końcu skusze na to ciacho, bo za dużo ich na blogach;)
    Masz bardzo fajną koleżankę;D

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie tez dzisiaj bedzie rabarbarowo - pierwszy raz w tym sezonie :)
    Takie ciacho tez na pewno zrobie, bo lubie takie domowe wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Skrobię w monitor, żeby go dotknąć:)

    OdpowiedzUsuń