Przepisy wegańskie na każdą kieszeń

czwartek, 14 lutego 2013

Walentynkowy trójkącik - burak, czosnek i tymianek.

Burak - jedno z najbardziej niedocenionych warzyw. Podawany od święta lub przykra konieczność dla osób mających problemy ze zdrowiem. Dla mnie jedno z największych odkryć, łączące z sobą atrakcyjną cenę, bogactwo witamin i minerałów oraz cudowny smak. Niczego więcej mi nie trzeba!
Zapraszam na aromatyczny krem z buraków!

Za inspirację posłużył mi ten przepis

 Składniki:
Buraki ( 2 duże, pokrojone w kostkę i ugotowane na parze)
Cebula (1 duża pokrojona w piórka)
Pestki dyni lub/i słonecznika (2 garści podprażone na patelni)
Czosnek (2-3 ząbki rozgniecione)
Olej (2 łyżki)
Ocet (2 łyżki)
Tymianek (2 łyżki lub więcej)
Pieprz i sól do smaku
Cukier (1 łyżka opcjonalnie, ja zrezygnowałam)

Wykonanie:
Cebulę podsmażamy na patelni do miękkości, dodajemy ugotowanych na parze buraczków, ocet, czosnek i wszystko razem chwilę dusimy. Do warzyw wlewamy około 400 ml wody, po zagotowaniu zdejmujemy z ognia i blendujemy wszytko na gładka masę. Całość z powrotem podgrzewamy w garnku na małym ogni z dodatkiem przypraw. Gotowy krem na talerzu przyozdabiamy prażonymi pestkami. To wszystko. Banalnie proste, prawda?

Grzegorz Ciechowski - jeden z nielicznych muzyków, którego utwory o miłości nie wywołują we mnie uczucia mdłości.


1 komentarz:

  1. Buraki bardzo lubię, ale zawsze boje się wszystko poplamić dookoła :)

    OdpowiedzUsuń